A digitális marketing startégiája (3)

CégbarátA “Digitális marketing startégiája” című előző két írásunk folytatásaként összefoglaljuk az alapokat, a marketing 4P-jét, – egy kicsit online szemszögből.

4 P

A 4P a marketing mix klasszikus elemeinek kialakítását támogatja. Ezek esetében alapvető változást jelent az internet vagyis a digitális, online és összekapcsolt média kontextusában, illetve vevői szempontból kell figyelembe venni.

 

  1. Termék / szolgáltatás

A termék vagy szolgáltatás az, amit a cég elad. Az interneten a fizikai termékek, digitális termékek vagy szolgáltatások gyakorlatilag teljes köre megtalálható, mely visszahat ezek tartalmára. Kommunikációs szempontból lényeges továbbá, hogy a keresés és vásárlás közben szerzett tapasztalatok, élmények a termék részét képezik.

 

  1. Ár

A keresőmotorok és az ár-összehasonlító oldalak segítségével a fogyasztók nagyszámú kereskedő árait tudják könnyen összehasonlítani, ami az ideálishoz közeli állapot. Ebben a helyzetben az ár-differenciálás nem jó megoldás, különösen a kisebb cégek számára. Megoldást az értékalapú differenciálás jelenthet, ahol az érték a szolgáltatás, az észlelt előnyök és az ár kombinálásával jön létre. Ennek megfelelő kommunikációjával a vevők hajlandók lehetnek magasabb árat fizetni egy jobb élményért vagy több szolgáltatásért.

 

  1. Csatorna

A disztribúció és a piac már nem helyhez kötött.  Egy weboldallal online elérhetővé tett termék valójában globálisan elérhető. A hangsúly azon van, hogy a márka elérje a vevők által használt csatornát és kapcsolatba tudjon velük lépni a nekik megfelelő keretek között.

A globális színtér, illetve a több online helyen történő megjelenés esetén szükségesek olyan technikai és informatikai megoldások, melyek biztosítják a központi rendszerrel történő kapcsolattartást, de ezek széles körben rendelkezésre állnak.

 

  1. Promoció

Az internet az a médium, ami az informálódás és szórakozás céljából jött létre, ez tehát egy magától értetődő felület a termékek promóciója számára.

Az online promóció alapvetően az offline kiterjesztése, eltérés a kapcsolat jellegéből adódik. Az online promóció sokkal kifinomultabban célozható, követhető, illetve jóval nagyobb hangsúlyt kapnak a kommunikáción belül az interaktív megoldások, melyekkel a vevők bevonhatók különböző együttműködésekbe.

  1. Egy új P (People) – Emberek

A meglévő négy P-hez a digitális tér esetében egy új elem figyelembevétele szükséges, ez az emberek. Ez az elem azt fejezi ki, hogy figyelembe kell venni azt erős emberi elemet, amit a digitálisan összekapcsolódott világ létre tud hozni: személyreszabottság, megosztás, közösségek és a folyamatokban részvétel.

A digitális marketingstratégia kialakítása

 

A közeg

Egy sikeres stratégia kialakításának első lépése a szervezet és az érintettek kontextusának vizsgálata:

  • Melyek a működési környezet alapvető jellemzői és milyen változások várhatók ebben?
  • Kik vagyunk, mi a márkánk lényege, mi tesz azt hasznossá és értékessé?
  • Kik a vevők, milyen szükségleteik, igényeik vannak?
  • Kik a versenytársak?

Az értékek

A piaci helyzet elemzését követően a szervezet értékajánlatának meghatározása szükséges, ez jelzi azt az egyedi értéket, amivel a szervezet hozzájárulhat a piachoz. Meg kell határozni azokat az egyedi kiegészítő érték-elemeket, melyek erősítik a márka ígéretét. Az internet számos ilyen értékteremtési csatornát kínál. Ugyanakkor azt, hogy mi számít értéknek, az nagy mértékben a célcsoporton múlik, létfontosságú tehát a felhasználók szükségleteinek és igényeinek pontos ismerete. A tartalommarketing az ilyen fajta tartalmak kitalálásának és létrehozásának folyamata.

 

Szolgáltatáscsomagjaink a hátrányos helyzetű kisvállalkozások a marketing világába történő bevezetését szolgálják, részükre testreszabott marketingfejlesztést, illetve médiaszolgáltatást biztosítunk.

—–
A sorozat a VELARI Nonprofit Kft. közreműködésével készült. A VELARI egy szociális szempontokat is figyelembe vevő vállalkozás, mely a hátrányos helyzetű területeken működő vállalkozások marketing tevékenységének megsegítésére fókuszál. Programjainkról és tevékenységünkről további információkat a Szalakóta honlapon lehet találni.

CÉGBARÁT vállalkozásfejlesztési programunk megvalósítása a Széchenyi GINOP-5.1.7-17-2018-00301 számú, a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretén belül finanszírozott, az EU és Magyarország Kormánya támogatásával jön létre.

A sorozat következő, vagy előző írásait a CÉGBARÁT kifejezésre keresve található meg! (A szerk. megjegyzése.)

Ajánlott oldalak:
Domain-név
Mélylink
Infoblog

(X)