A digitális marketing startégiája (2)

CégbarátAz előző “A digitális marketing startégiája” című írásunk tartalmát tovább elemezve folytatjuk a téma ismertetését. Kezdjünk egy fontos témafelvetéssel:

A versenytársak megértése

És végül azt is fontos tudni, hogy kik célozzák még a mi potenciális vevőinket, milyen termékekkel és szolgáltatásokkal, illetve milyen marketing tartalmakkal. Érdemes ezeket alapos vizsgálatnak alávetni, annak meghatározása érdekében, hogy ezekből mi és hogyan hasznosítható a saját marketingünkben. A digitális marketing terében a versenytársak köre a szokásosnál bővebb, itt már nem csak a hasonló vagy helyettesítő termékeket értékesítőkkel folyik a verseny a fogyasztók pénzéért. Egyszerű példa erre, hogy internet felboríthatja a szokásos értékesítési csatornákat, a vevő kihagyhatja a közvetítőket és közvetlenül vásárol a gyártónak.

Ebben a közegben ugyanakkor a közönség figyelme is érték. Sőt, a fogyasztó ideje, összpontosítása és elkötelezettsége a legszűkebb erőforrás. Tehát versenytárs mindenki, aki digitális tartalmat jelenít meg, miközben csak a YouTube-ra percenként többszáz órányi tartalom kerül fel. https://everysecond.io/youtube

Digitális marketingstratégia

Ha az előző lépések során megfogalmazásra került az üzleti cél, van definiált marketingstratégia ennek elérése érdekében, akkor következhet a stratégia digitális dimenziójának kialakítása.

Ahogy korábban megfogalmazásra került a digitális marketing a teljes marketing szerves részét kell, hogy képezze összességében. A következőkben azonban digitális stratégia önállón kerül bemutatásra annak érdekében, hogy annak sajátosságai jobban kiemelhetőek legyenek.

A digitális marketing a hagyományos marketing elveire, illetve azok továbbgondolására épül, figyelembe véve azokat a lehetőségeket és kihívásokat, melyeket az új média teremt. Ennek a stratégiának interaktívnak és folyamatosan fejlődőnek kell lennie, mivel az internet gyakorlatilag azonnal visszacsatolást és adatot biztosít, digitális marketingeseknek folyamatosan optimalizálniuk kell az online tevékenységeiket. Ez a közeg nemcsak a kommunikációs lehetőségek széles tárházát jelenti, hanem azok teljesítésének korábban példa nélküli mérhetőségének lehetőségét.

A digitális azt jelenti, hogy korábbiaknál sokkal nagyobb mind a visszajelzések, mind a fogyasztói elköteleződés lehetősége, hangsúlyt kell tehát fektetni azokra a megoldásokra, melyekkel interaktív élményeket és nem statikus üzeneteket kap a vevő. A széles körű mérhetőség, rugalmasság és az adaptivitás egy valóban empirikus jellegű eszközzé teszi a digitális marketinget.

A stratégia alapjai

Az üzleti célokat szolgáló marketing stratégia alapköveinek lerakásához többféle klasszikus megoldás áll rendelkezésre. A következő modellek általánosan ismertek, így a következőkben csak a digitális média kapcsán jelentkező speciális szempontokat emeljük ki.

Porter öt erő elemzése

Az Öt Erő egy olyan elemzési eszköz, mellyel a verseny intenzitása és az adott piac vonzereje határozható meg. Az internet mint értékesítési és kommunikációs csatorna esetében nincsen belépési korlát, ugyanakkor hatalmas potenciállal rendelkezik. Ezen a piacon tehát gyakorlatilag végtelen számú versenytárs jelenhet meg. A tényleges versenytársak száma a szegmentálással szűkíthető, de a közönség figyelméért folytatott verseny éles lehet.

============

 Szolgáltatáscsomagjaink a hátrányos helyzetű kisvállalkozások a marketing világába történő bevezetését szolgálják, részükre testreszabott marketingfejlesztést, illetve médiaszolgáltatást biztosítunk.

—–
A sorozat a VELARI Nonprofit Kft. közreműködésével készült. A VELARI egy szociális szempontokat is figyelembe vevő vállalkozás, mely a hátrányos helyzetű területeken működő vállalkozások marketing tevékenységének megsegítésére fókuszál. Programjainkról és tevékenységünkről további információkat a Szalakóta honlapon lehet találni.

CÉGBARÁT vállalkozásfejlesztési programunk megvalósítása a Széchenyi GINOP-5.1.7-17-2018-00301 számú, a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretén belül finanszírozott, az EU és Magyarország Kormánya támogatásával jön létre.

A sorozat következő, vagy előző írásait a CÉGBARÁT kifejezésre keresve található meg! (A szerk. megjegyzése.)

Ajánlott oldalak:
Domain-név
Mélylink
Infoblog

(X)