A digitális marketing stratégiával több írásunk is foglalkozott az előzőekben. Az online-marketing alapokat követően vizsgáljuk meg a digitális marketing célokat és eszközöket.
Célok és eszközök
A marketing tervezése során négy alapvető kérdéskörben kell döntéseket hozni.
- A tevékenységek céljának, elvárt eredményének meghatározása alapvető minden tevékenység esetén, ennek hiányában nem lehetséges az alacsonyabb szintű döntések összhangját biztosítani, illetve nem lehet eldönteni, hogy jó irányba megyünk-e vagy hogy odaértünk-e. A megfelelő célrendszer kialakítása során a már megismert SMART alapelvet kell követni.
- A stratégiai eredmények elérése érdekében taktikai szinten különböző specifikus eszközöket kell alkalmazni. Az alkalmazandó eszközök köre, jellege és száma a stratégia irányától és komplexitásától függ. Számos esetben több eszköz párhuzamos bevetése szükséges, gondos tervezés esetén ezek az eszközök szinergikus módon együttműködve segítik a közös cél elérését. Ebből következően a cél elérése érdekében a célhoz történő hozzájárulások függvényében az eszközök körében szükségesek lehetnek módosítások.
- A mérhetőséggel kapcsolatos követelményből eredően meg kell határozni azokat a teljesítménymutatókat, mely alapján az egyes eszköz hozzájárulása mérhető lesz.
- Minden indikátorhoz meg kell határozni az adott időkeretben teljesítendő célértékeket, melyek elérésével közelebb lehet kerülni a stratégiai célok eléréséhez.
ESZKÖZ | CÉL |
SEO | Vevők megtartása és új vevők szerzése |
Ennek lényege a weboldal tartalmának optimalizálása annak érdekében, hogy adott keresőszavak esetén az a találati listán előrébb kerüljön.
Ennek módja a releváns és friss tartalmak megjelenítése, ezzel a honlap a keresőmotor indexelési folyamata magasabb értéket kap, ezzel pedig előnyt élvez az adott kulcsszavak esetén megjelenő találatok körében. |
A SEO alapvető célja a vevőszerzés, hiszen a folyamat célja, hogy a szervezet által kínált dolgok megjelenítésével a potenciális vevők megfelelő információhoz jussanak. Ugyanakkor lényeges, hogy egy keresőoptimalizáció keretében hangsúlyt fektetnek arra, hogy az oldal felhasználóbarát is legyen, ami pedig a visszatérő vásárlók megtartása szempontjából bír jelentőséggel. |
Fizetett hirdetés | Értékesítés, vevőmegtartás és vevőszerzés |
A fizetett hirdetés (pay-per-click) esetén a hirdetés a kereséshez kapcsolódóan, de reklámként jelenik meg az eredmények között. Ugyanakkor a hirdető csak a reklámra kattintások után fizet.
|
Előnye, hogy kulcsszó-alapú, tehát keresőbe beírt kifejezéshez kapcsolódóan jelenik meg, vagyis az általános reklámoknál nagyobb relevanciával bír az ügyfél számára.
Ezzel tehát mindenki elérhető, aki valamilyen érdeklődést tanúsított a márka iránt, függetlenül attól, hogy a vásárlási folyamat mely szakaszában van. |
Online hirdetés | Márkaépítés és akvizíció |
Bármely online felületen megjelenő hirdetés, a
digitális csatornától és elektronikus eszköztől függetlenül.
|
Az ilyen hirdetések alapvető célja az online márkaépítés. A hagyományos reklámokkal szembeni előnye a jóval pontosabb célzás lehetősége, illetve az interaktvitás, tehát a felhasználóknak vannak döntési lehetőségei a reklámmal kapcsolatban. |
Social media | Márkaépítés, értékteremtés és részvétel |
A közösségi média a közösség által létrehozott és terjesztett tartalomról szól, melyben az együttműködés és a kapcsolatok rendszere új dimenziókat nyitott, és nemcsak a marketing számára.
|
Stratégiai szempontból alkalmas a márka építésére, illetve a márkatudatosság erősítésére és lehetőséget teremt a fogyasztókkal való együttműködésre, különös tekintettel a tartalmak közvetlen eljuttatásának, megoszthatóságának és terjeszthetőségének, illetve a tömeges visszacsatolások lehetőségére. |
E-mail marketing | Vevők megtartása és értékteremtés |
Ez egy olyan direktmarketing eszköz, amellyel sokféle tartalom juttatható el egy meglévő kapcsolati kör számára. Költséghatékony, pontosan célzott körhöz juttatható el, a tartalom tömeges mértékben is testreszabható, a folyamat akár teljesen automatizálható, illetve pontosan mérhető az eredménye. Tehát összességében egy igen erős marketing eszköz.
|
Az e-mail marketing a potenciális és meglévő vevőkkel történő kapcsolatépítés eszköze, mellyel mind üzenetek, mind a vevők számára értékes tartalmak továbbíthatók. Ezeken keresztül biztosítható az ügyfél megtartása és növelhető a vevő kiszolgálásának nyereségessége.
A működés feltétele egy megfelelően szegmentálható adatbázis, mely lehetővé teszi, hogy célzott tartalmak jussanak el egy-egy meghatározott csoporthoz. |
Szolgáltatáscsomagjaink a hátrányos helyzetű kisvállalkozások a marketing világába történő bevezetését szolgálják, részükre testreszabott marketingfejlesztést, illetve médiaszolgáltatást biztosítunk.
—–
A sorozat a VELARI Nonprofit Kft. közreműködésével készült. A VELARI egy szociális szempontokat is figyelembe vevő vállalkozás, mely a hátrányos helyzetű területeken működő vállalkozások marketing tevékenységének megsegítésére fókuszál. Programjainkról és tevékenységünkről további információkat a Szalakóta honlapon lehet találni.
CÉGBARÁT vállalkozásfejlesztési programunk megvalósítása a Széchenyi GINOP-5.1.7-17-2018-00301 számú, a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretén belül finanszírozott, az EU és Magyarország Kormánya támogatásával jön létre.
A sorozat következő, vagy előző írásait a CÉGBARÁT kifejezésre keresve található meg! (A szerk. megjegyzése.)
Ajánlott oldalak:
Domain-név
Mélylink
Infoblog
—
Ezt a tartalmat támogatott formában helyeztük el. A Szerkesztőség.hu tartalom kihelyezéséről és a tartalomszolgáltatásról bővebben itt:
Támogatott tartalom