A modern névjegykártyák

CégbarátA CÉGBARÁT folytatva az online marketing témát, a webes jelenlét újabb részletével ismertet meg minket. – A portál létrehozása egy komplex tervezési folyamat.

Általában mindenki egy egyszerű elhatározással indul el a portálépítést illetően, első körben modern névjegykártyának szánja a külvilág felé.

Ezzel a szándékkal létrejön a honlap/főoldal pár aloldal, mely jellemzően egy bemutatkozás és egy elérhetőségeket tartalmazó oldal. A továbbiakban a portálon semmilyen rendszeres mozgás nincsen, egy statikus, mondhatni érdeklődői szempontból unalmas portálról van szó.

Nos, elmondható, hogy ez a típusú megjelenés a meglehetősen nagy internet-zajban annyit jelent, mintha egy eldugott utcácska kapualjában nyitnánk egy boltot. Ma már ennyi nem elegendő ahhoz, hogy bárki eljusson a honlapunkra, aki egyáltalán nem ismer minket.

Ma már csak az aktív, folyton változó portál az, amely képes új megrendelőket/vevőket szerezni. Innovatív, új ötleteket tartalmazó portált kell létrehozni, mely alkalmas arra, hogy a látogatóból megrendelőt faragjon.

A látogató lehet honlapra először bekukkantó egyedi vagy a honlapra visszatérő felhasználó.

A portál elsődleges célja, hogy a látogatottságát növelje, megtartsa. A látogatottság a portál felkeresettségét jelenti, ennek növelése alapcél az internetes jelenlét során.

A portállal szembeni alapkövetelmény ma már az is, hogy reszponzív legyen. Azaz, vizuálisan optimálisan jelenjen meg a tartalma mind az asztali számítógépen, mobiltelefonon és tableten is egyaránt, a megjelenés tehát nem esik szét attól függően, milyen eszközön tekintik meg a honlapot.

Mindenekelőtt át kell gondolni azt az alapcélt/konverziót, amelyet a portállal el szeretnénk érni, ezt rögzíteni kell a sima marketingtervben és az annak kiegészítésében, az online marketing-tervben is. A konverzió át fogja hatni a portál létrehozását és annak működtetését, mindent ebből a szempontból kell megalkotni és eldönteni.

Pl. egy asztalos régi bútorokat szeretne feljavítani, akkor lapszabászatos, tömegbútorszerű tevékenységet egyáltalán ne szerepeltessen a portálján.

Az online marketing-tervnek tehát nem feltétlen a teljes tevékenységi palettára kell kiterjednie, sokkal hatékonyabb, ha egy vagy csak pár tevékenységet foglal magába, ölel fel. Ez megnöveli a portál hatékonyságát, célzottabban sikerül a marketingtevékenységet kifejteni. Ha párnál több tevékenysége van egy vállalkozásnak, akkor érdemes több önálló portált létrehozni tevékenységcsoportonként.

—–

A sorozat a VELARI Nonprofit Kft. közreműködésével készült. A VELARI egy szociális szempontokat is figyelembe vevő vállalkozás, mely a hátrányos helyzetű területeken működő vállalkozások marketing tevékenységének megsegítésére fókuszál. Programjainkról és tevékenységünkről további információkat a Szalakóta honlapon lehet találni.

CÉGBARÁT vállalkozásfejlesztési programunk megvalósítása a Széchenyi GINOP-5.1.7-17-2018-00301 számú, a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretén belül finanszírozott, az EU és Magyarország Kormánya támogatásával jön létre.

A sorozat következő, vagy előző írásait a CÉGBARÁT kifejezésre keresve található meg! (A szerk. megjegyzése.)

(X)